9 de gener del 2013

He après





He après a viure amb menys por, o si més no, a controlar-la. He après que la por imaginada em paralitza i debilita el meu esperit. He après a perseguir els meus somnis sense que cap temor em faci captiu. He après que la por frena la vida.

He après que cap judici m’afecta més que el de la meva la pròpia consciència. Estar en pau amb ella m’ajuda a tenir preuada quietud.

He après a escollir de nou i de manera diferent. L’amor per sobre de la por, la realitat per sobre de l’imaginari, la genuïnitat per sobre l’aparença, el present per sobre del passat.

He après que la ira i el malestar descarregats sobre aquells que més estimes és la manera més injusta i absurda de malbartar moments de vida.

He après que la culpa només és una forma de càstig. He après a no utilitzar-la contra ningú, i a perdonar-me pels meus propis errors.

He après que el perdó és una gran alliberació.

He après que els que t’estimen no volen que siguis perfecte. Que em prefereixen humà i  acceptant amb tranquil·litat els meus errors.

He aprés que la queixa i el victimisme són una cruel manera d’abús. Mostrar alegria o almenys  mantenir la serenor, sobretot quan és més difícil, és el que més pau dóna als que t’estimen. 

He après a desconfiar dels dogmes. El sentit de la vida pot canviar segons l’estat d’ànim o la vivència del moment, i és legítim.

He après a no escurar el temps. El temps ni es guanya ni es perd. Només passa.

He après que va valer la pena dedicar el meu temps i la meva ànima als meus fills, més enllà del que semblava raonable. Aixó m’ha permès tenir pau per no haver deixat amor pendent amb el meu fill. I segueixo dient-li t’estimo a la meva filla cada dia.

Avui el David fa 18 anys. I aquest és el meu regal. Tot allò que he après després de la seva mort. Atendre el crit de la meva ànima demanant, alliberar-se, créixer i guarir-se. Avui el David m’ha enviat senyals preciosos, feia temps que no ho feia perquè ja no em calen, però avui, data emblemàtica, han estat molt ben rebuts. M’han permès alliberar unes llàgrimes d’emoció i encarar aquest dia amb la il·lusió que m’acompanya normalment. Avui és un gran dia, un dia de celebració. Estic alegre i em sento estimat. Aquest és el meu regal als meus dos fills, als dos.

46 comentaris:

Ferran Porta ha dit...

Amb la sensibilitat que et conec des del primer dia que vaig llegir els teus escrits, i cada dia que passa amb més força, les coses es van posant al seu lloc i en David, com no podia ser d'una altra manera, roman allà on ha estat sempre: al vostre costat. Per molts anys, David, i per molts anys a la teva família.

LOLI ha dit...

Quines paraules Natxo. Impressionants!!! En David estarà orgullós i feliç de veure a on has arribat. Avui hem pensat en ell i desde aquí li enviem un petó i una gran abraçada. FELICITATS DAVID!!!!! Un petó també per a tu. Loli i Jordi.

Jordi J ha dit...

M'acabo de llegir l'escrit del blog i es espectacular, et felicitito. Tot aixó que has aprés i transmés t'ho va ensenyant en David, tens tota la raó es un crac. Aixó de les senyals m'encanta i se que hi son, ho se i jo era la persona més esceptica del mon, però aixó ho se i estic molt content que us les enviï.
Les fotografies m'han flipat, i saps quina m'ha cridat molt l'atenció, en David sempre surt amb el cabell curt amb cara de nen bo, o amb el cabell llarg havent fet un canvi espectacular i sent tot un noi gran, però aqui hi ha una foto on es veu com li està creixent el cabell, es un detall, una tonteria pero m'ha flipat de veure'l, de veritat que ha estat un regalàs.
Espero que acabis de disfrutar d'aquest dia tant especial

Aurora ha dit...

Hoy especialmente te envio un beso muy fuerte. Ojalá hubiéramos podido
celebrar todos juntos este día.Yo no sé qué decirte...

Josep Mayolas ha dit...

No et conec en persona Natxo, però, llegint el que has escrit aquests anys, he après a mirar certes coses d'altres maneres, amb d'altres ulls. He après a conviure amb allò que sabia no tindria. He après a acceptar, a creure, a valdre'm a vegades per mi mateix sentint-me escoltat per aquells qui considero els "meus". He après a sentir dolor, ràbia i malesa, al mateix temps que gaudeixo del moment en què trobo descans. He après que tot i que hi hagi qui estimis sense que el toquis, parlant amb ell, la pau, l'amor arriben. Una abraçada

Unknown ha dit...

El David és part del nostre passat i sempre estarà en els nostres records.
Una forta abraçada,

Eva i A.

enric ha dit...

Hola Natxo, també et felicito per la teva maduresa, el teu procés evolutiu és digne d'admirar, l'aprenentatge i els regals donen forma a les nostres vides i la teva manifestació commou i alhora també és un regal pels sentits, som grans ... gràcies ... enric ..

Dani Ortega ha dit...

Una molt forta abraçada Natxo

Montse RC ha dit...

Una forta abraçada, Natxo. Gràcies per les teves paraules al blog. M'arriban molt i, espero arribar al punt en el que tu et trobas que ara em sembla molt llunyà, des de la meva lluita. Però, llegir-te sens dubte em dóna esperança. Es emocionant llegir que escrius: avui FA 18 anys. I tant que si!

Mònica ha dit...

Ostres Natxo! Gracies per compartir tot el que saps. Es una lliÇo magistral redactada de forma espectacular. Petonet fortissim!

Montse Viver ha dit...

Un bon aprenentatge Natxo, felicitats!

Miquel ha dit...

Natxo: Amb un nus a la gola després de llegir el teu magnífic i didàctic missatge, t'envio una abraçada molt forta.

Manel ha dit...

Un record sincer i emotiu pel David en el seu 18è aniversari. Una abraçada, Natxo!

Montse Montse ha dit...

Preciós .... Sense paraules !!! Una abraçada enorme

Núria ha dit...

i tot el què has après ens ho ensenyes dia a dia. Gràcies Natxo. Una abraçada immensa immensa.

Gina ha dit...

Precioses paraules. Has après molt, i nosaltres amb tu!

Marta ha dit...

avui , tots us ajudem a bufar les espelmes !

Aurroa ha dit...

Un cumpleaños muy especial. 18 años. Hoy he pensado mucho en tí David. Un beso.

Alberto Juan ha dit...

Gracies Natxo per expresar d'una manera tan clara i tan fermosa aquests sentiments que també son els meus, pero que no soc capaç de transmetre amb tanta preciositat com tu. Per molts anys......Una forta abraçada.

Rosa Mari ha dit...

Un text preciòs per aquesta data tan especial. Una forta abraçada Natxo.

Montse Casas ha dit...

M'omple d'emoció al llegir-ho. Gràcies!!

Vilma ha dit...

Lo cierto es q leer esto que has escrito,me ha conmovido el alma y el corazon.Es hermoso que recuerdes con tanto amor a tu hijo y del dolor nacer denuevo.Se que dios puede hacer esto en el corazon del hombre.Que dios te de la paz que sobrepasa todo entendimiento.

Míriam ha dit...

Una forta abraçada Natxo!

Carme ha dit...

Una forta abraçada i fins aviat !

Rosa Lizandra ha dit...

El millor regal. Quina força en aquestes paraules i quina lliçó. Una abraçada molt forta.

Aina ha dit...

m'agrada i m'emociona. Petonàs

Sandra ha dit...

Natxo sempre tan presents dins el meu cor!! Una abraçada molt molt enormeeee!

Joan Marqués ha dit...

Genial!.Una abraçada

Griselda ha dit...

T'ESTIMEM NATXO, FELICITATS DAVID, PETONETS AL CEL

MJ ha dit...

La distancia nos separa pero el cariño nos mantiene unidos, feliz cumpleaños David!!!!

Viqui ha dit...

Un petó especial per a un dia especial com el d'avui...

Magda ha dit...

Rep una abraçada ben forta en un dia tan assenyalat.

Mamen ha dit...

Felicidades Harry!!

Monica Drotz ha dit...

ho acabo de llegir...i et puc dir Natxo, que ara tinc dos textes de consulta imprescindibles..un, el Lecciones de Vida que bé coneixes...i l´altre, el que acabes d´escriure...a quin més valuós. Gràcies pel regal que ens has fet a tots amb el que li has fet al David....gràcies...... Un petò...i tota l´estimació.

Blanca ha dit...

M'encanta el que has escrit. I jo, aquell dia, a la parra. Uffffff. Sort que tinc mooooooolts dies durant la resta de l'any per dir-te que t'estimo una barbaritat. El David ja et mira des de una mica més lluny, no? Això està bé. Encara que ... segueix mirant. Jijijiji, que llest.

Pilar Giol ha dit...

precios entenc els teus sentiments anims

Ventura ha dit...

Un petó amb molt de carinyo, mon ami

Elena ha dit...

Natxo.. ya me contarás eso de las señales, eh?. Quizás uno debe de estar más atento/a y no sabe como. Quizás es esa sabia sensibilidad tan estupendamente redactada.
Incondicional,
Elena

Rat ha dit...

Avui el David està molt feliç i content!!
L'Anna fa 15 anys!!
Per molts anys Anna!!

Un petó ben gran per tots 4!!

Sempre dins del meu cor i el meu pensament!

Montse

enric ha dit...

Bones Natxo, també penso en vosaltres doncs és l'aniversari de les nostres filles, y alhora també pensem amb el 9 d'en David, és l'intent d'homenatjar contínuament els nostres fills ... una abraçada i per molts anys per l'Anna ... enric ...

Rat ha dit...

FELIÇ DIADA DE SANT JORDI DAVID!!

Et deixo una frase del Petit Princep que m'agrada molt:

Em pregunto si les estrelles estan il.luminades perquè cadascú algún dia pugui trobar la seva.

Sempre dins del meu cor!!

Un petó ben gran!!

Montse

Anònim ha dit...

No ens coneixem i potser no ens coneixerem mai però per casualitat he descobert el teu blog i només et vull dir que m'he emocionat molt al llegir-lo, sentir lo molt que t'estimes la teva família. Ja se que això pot semblar una mica egoista però com a pare de dues nenes petites he après molt al llegir-lo. M'ha servit per fer una pausa en aquest món tant frenètic on vivim i valorar com mai el temps que passo amb elles. Gràcies per ensenyar-me el què realment és important. Una abraçada.

Natxo Rovira ha dit...

anònimNo, no em sembla gens egoïsta el que dius. Qui davant la nostra història té el coratge d'aturar-se i reflexionar, em sembla més aviat generós. Gràcies per les teves paraules. I sigues molt benvingut al blog.

Chus ha dit...

Segur que la cursa ha estat multitudinària, com sempre...
El núvol blanc de'n David sempre els nostres cors...

La Caseta del Caramel ha dit...

Gran reflexió Natxo i, com sempre agafant exemple del teu coratge, valor i energia. Com sempre m´agrada entrar en aquest blog, per llegir els continguts i reflexionar de com de maca es la vida i en ocasions injusta, però val la pena lluitar i viure-la. De com petits detalls ens omplent de felicitat i, ens ajuden a ser millors persones i a fer un entorn on es més fàcil caminar. Com sempre que et llegeixo, emocionat i amb llàgrimes als ulls, però satisfet perquè continuem pel camí de la vida. Una encaixada ben gran.

Ricard.

Rat ha dit...

Bon dia David!!
Avui més que cap dia de l'any estas dins del meu cor i dels meus pensaments.
Fa mal recordar el dia que vas marxar, però a la vegada sóc feliç de pensar que sempre hi seràs.

Avui t'escric un poema de Miquel Martí i Pol va dedicar al seu estimat Antonio Machado.

Un petó ben gran i una forta i càlida abraçada per tots 4!!

Montse


COMPLIMENT A ANTONIO MACHADO

No t'he dut flors, Antonio, t'he portat
un silenci amorós, per no interrompre
el teu íntim diàleg amb la mort
que fa tants anys que dura. Compartir-te
ha estat deturar el temps, per retrobar-me
més ingenu que mai i amb un sanglot
a flor de pell, com una criatura.
No t'he dut res, Antonio, però estimo
més que abans aquest mar que m'ha vist créixer
i prop del qual confio de morir
d'ençà que he vist que tu m'hi acompanyaves.