31 de gener del 2008

La Mort

Cada quinze dies tornem a l'Hospital Sant Joan de Déu, al Grup de Dol, on compartim una estona amb tota aquests altres pares que també han perdut fills, tots en els darrers vuit mesos:


- La Maria Rosa, que va perdre la seva filla Rosa Mª amb 21 anys, a causa d'una fibrosi quística. Ja havia perdut un fill fa molts anys, amb només 10 mesos.
- La Rosa i el Vicente, que van perdre al seu fill Joan, de 16 anys per un aneurisma mentre jugava a la piscina de casa seva.
- Nosaltres, que vam perdre al David amb 12 anys, per un atropellament mentre gaudia feliç d'unes colònies musicals
- La Rosa Mari i el Santi, que van perdre la seva filla Anna, d'11 anys, desprès de molts anys patint una anèmia de Fanconi.
- El José i la Maria, que van perdre al seu fill Dani, amb 10 anys, a qui li va caure un mur d'una casa en runes on estava jugant.
- La Mariluz i el Jordi, que van perdre al seu fill Pablo, de 8 anys, víctima d'un càncer d'ossos.
- El José Carlos i la Montse, que van perdre al seu fill Carlos, de 8 anys, per un tumor maligne a la base del cerebel.
- I l'Ester i l'Antonio, que van perdre al seu fill Víctor, de 4 anys, per una malaltia que encara no està del tot clara, i que li va provocar una paràlisi fulminant de tot el cos.

Des d'aquestes pàgines els envio a tots un afectuós record. De vegades em sento bé compartint sentiments amb persones que estan com jo, no et sents tan sol. De vegades em sento fatal i desitjo fugir, pel profund dolor que flota en aquella sala i per les esfereïdores històries que s'escolten. De vegades m'assalten sentiments no gaire bondadosos i penso en certa gent queixica, frívola o insolidària que hauria de presenciar una d'aquelles sessions, encara que dubto molt que estiguin llegint aquestes línies.

En qualsevol cas penso molt en el David i en tot el que m'ha donat. Entre moltes altres coses, m'ha fet documentar, meditar i reflexionar sobre la mort. I m'ha fet descobrir tot un altre món, un canvi profund de consciència, una camí que ara començo, però que ofereix unes perspectives de creixement i pau que em donen molta serenitat. I que vull començar a compartir amb qui vulgui escoltar. Crec fermament que ja no li tinc cap por a la mort, potser sí, i molt, al patiment, però en el fons, pot haver res pitjor que el patiment que he sentit aquests mesos? Però por a la mort, definitivament no. I això és un alliberament increïble. Jo encara no he pogut connectar plenament amb el meu nivell espiritual, però tinc la certesa de que hi és, i de que algú s'està encarregant de mostrar-me el camí.

Us recomano molt un llibre d'en Brian Weiss que es diu "Muchas vidas, muchos maestros". Per mi ha estat una revelació, una font de coneixement i de serenitat per l'esperit. Crec que tothom l'hauria de llegir. Aquest n'és un paràgraf, quan el Dr.Weiss comença a prendre consciència de les ensenyances dels mestres espirituals: "Yo sentía más esperanza y alegría, encontraba en mi vida más sentido y satisfacción. Comprendí al fin que estaba perdiendo el miedo a la muerte. Ya no temía a mi propia muerte ni a la no existencia. Me daba menos miedo la posibilidad de perder a otros, aun sabiendo que desde luego los echaría de menos. ¡Qué poderoso es el miedo a la muerte! Llegamos a grandes extremos para evitarlo: crisis de madurez, aventuras amorosas con personas más jóvenes, cirugías estéticas, obsesiones por la gimnasia, acumulación de bienes materiales, etc. Nos preocupa horriblemente nuestra propia muerte; tanto que, a veces, olvidamos el verdadero propósito de la vida."

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Durante la vida tomamos consciencia de nuestra muerte, consideraremos que el desarrollo espiritual es más importante que los logros mundanos y que nuestra estancia en este mundo es una oportunidad para cultivar mentes virtuosas, como la paciencia, el amor, la compasión y la sabiduría.

Motivados por estas mentes virtuosas, realizaremos buenas acciones y crearemos las causas para ser felices. Cuando vayamos a morir, seremos capaces de hacerlo sin miedo ni arrepentimiento.

MJ

txell ha dit...

Llegir� aquest llibre Natxo, sembla for�a interessant..
La por a la mort es irracional..es all� que et neguiteixa tant que no hi vols pensar, i que quan en una nit d'insomni t'asalta, apretes els ulls i desitjes pensar en una altre cosa,,i no la por a la meva mort, sin� la d'aquells als que m�s estimo..naixem per morir.
Aquest alliberament del que parles sona tant b�!! estar� encantada de compartir.ho amb t� i d'escoltar-te.
Per cert..l'Anna avui brillava amb llum pr�pia sobre l'escenari!!
Un pet� txell

Joel ha dit...

Fa un temps que segueixo el vostre bloc... jo tinc dos fills petits, i el que escriviu em fa pensar. També soc corredor popular i em va semblar veure't a la mitja. El llibre que comentes fa temps que el vaig fullejar i em va semblar interessant... us felicito per aquesta experiència internauta plena de sentiment....

kalidoscopi ha dit...

En el meu cas, no tinc por a la mort en sí, tinc por al dolor que pugui deixar al meu darrere en les persones que estimo i que m'estimen.
Crec que la mort és una etapa més per la que tots hem de passar, i que la por ens vé pel desconeixement del que això comporta. El dolor que acompanya a una mort propera, en canvi, desgraciadament aquest si que el coneixem i no li desitgem a ningú dels qui estimem.

Una abraçada ben forta per a vosaltres i tots els vostres companys del grup de dol.

aurora ha dit...

Todos, salvo las personas que desde siempre han dedicado su vida a los demás, hemos tenido nuestro punto frívolo y quejica, sabíamos que había dolor en mucha gente , pero lo veíamos algo muy lejano y que no estaba en nuestra vida cotidiana. Ahora, todo esto ha cambiado, la vida tiene otros valores y nosotros sufrimos cada dia el dolor de haber perdido a un ser muy querido, nuestro David, por eso envio un abrazo a todos los padres del grupo de duelo que están pasando por estos momentos tan dolorosos.
David, siempre estás en nuestro pensamiento y en nuestro corazón.
Tu tia que te quiere,
Aurora.

Anònim ha dit...

Hola Natxo,
Acabo de llegir l'escrit del teu blog... m'has fet avergonyir. Jo explicant-te problemes menors i tu, una vegada més, fent-nos veure com és en realitat la vida. Perquè això que vivim la majoria (almenys els occidentals) no és més que la més absoluta superficialitat, vivim una vida d'una manera banal i absurda i de cop i volta gent que sí que viu la Vida ens ho recorda, almenys jo tinc aquesta sort.

Estic content de conèixer-te i que em facis avergonyir de tant en tant.

Unknown ha dit...

HOLA HARRY!
CÓMO ESTÁS CARIÑO?
FELICIDADES POR TU PRIMITA ALBA!YA TIENES UNA NUEVA PRIMA PARA JUGAR.Y DENTRO DE POCO TENDREMOS A TEO!QUÉ GANAS TENGO DE VERLE LA CARITA,VERDAD?
TE ECHAMOS MUCHO DE MENOS!

TE QUIERO MI ÁNGEL.

Anònim ha dit...

Hola Natxo,
Espero que tinguis ganes (durant molt temps) de continuar compartint amb nosaltres aquest cami d'aprenentatje i reflexio, perque per nosaltres es molt enriquidor poder coneixer els teus sentiments en aquest tema de la mort.
Jo encara no tinc clar, si tinc por a la meva mort (crec que nomes per si fa patir als que es queden) o si tinc pavor a la mort dels meus (crec que si),pero el que crec fermament es que en la mort no está el final (encara que aixó es un acte de fe i no soc capaç de racionalitzar-ho)
Un peto molt fort

Jo mateixa ha dit...

Vaig llegir el llibre del que parles, per recomanació de l'Anni i realment em va sorprendre. Com dius tu es tota una revelació. Fins i tot diria que m'ha marcat. Però també crec que per llegir aquest llibre s'ha d'estar en un moment especial de la vida. Si un no està obert a certes coses i molt receptiu i conectat amb la part més intima del propi Jo, potser no es pot valorar i gaudir.
Es una obra que es llegeix però perdura en el temps i la propia historia.

Petons a tots.