23 de gener del 2008

El Petit Príncep

Estimat Fill: Recordo quan cada nit et llegia un capítol d’un llibre. Mai no em perdonaves aquest moment. Recordo la teva felicitat mentre et ficaves ràpid al llit, la teva quietud, la teva mirada perduda, atent a totes i cadascuna de les paraules, captant tot el que jo llegia de vegades sense massa interès. Sempre havíem de pactar prèviament la durada de la lectura perquè mai no en tenies prou i demanaves “una mica més”. Alguns dies jo estava molt cansat i llegia ràpid per acabar ben de pressa, que ruc! Ara donaria la meva vida per una altra nit de lectura amb tu!

Un dia va caure a les teves mans un exemplar d’”El petit príncep”, i em vas demanar que te’l llegís. Em va semblar un llibre absurd. No entenia res o no ho volia entendre i cada nit et preguntava si de veritat volies que continués llegint allò. I sempre em deies que sí. Fins i tot quan el vam acabar em vas de demanar de començar-lo de nou i em vaig negar en rodó. Jo em preguntava que podies veure en aquell llibre. Que estúpid que sóc. Ara l’he rellegit i és pura bellesa, és una meravella d’història, un llibre que parla d’amor i d’amistat i del que realment importa a la vida. I tot explicat amb la senzilla saviesa dels nens que la majoria de gent perdem quan ens fem adults. "Només és veu bé amb el cor. El que és essencial és invisible als ulls."

Fa poc, va venir la Carme a casa. Ens va confessar que ella tampoc li agradava aquest llibre i tanmateix es va inspirar en ell per dedicar-te la narració del concert de Nadal. Vas ser tu qui li va dir? El cas és que vam pujar a la teva habitació i vaig descobrir que el planeta que havies fet i penjat del sostre, tenia tres volcans, com els del planeta del petit príncep. I em sap molt greu haver-ho descobert ara…

David, estic molt orgullós de que sabessis captar tota la bellesa que conté aquest llibre, i això em reafirma en la meva creença que ets un ser molt especial. T’estimo molt i et dono les gràcies per haver-me transmès tantes coses a treves d’aquest llibre.
Perquè a mi no m’agrada que es llegeixi el meu llibre a la lleugera. Em poso tan trist explicant aquests records. Ja fa sis anys que el meu amic va marxar amb el seu be. Si ara intento descriure’l és per no oblidar-lo. És tan trist oblidar un amic. No tothom ha tingut un amic”. El Petit Príncep de Antoine de Saint-Exupéry

Per cert, pel teu aniversari et van regalar una versió d'el petit príncep en versió àudio, encara que això ja ho deus saber. Per mi és un emotiu simbolisme d'aquells moments que vam passar junts llegint-lo. "És el temps que has perdut amb la teva rosa, el que la fa tan important". David t'enyoro molt.

14 comentaris:

kalidoscopi ha dit...

El petit princep és un llibre que els nens ens l'hauríem de llegir els adults, perquè a nosaltres se'ns escapen moltes coses que només ells són capaços de captar i de valorar.

Anònim ha dit...

És tant cert el que expliques del Petit Príncep¡¡¡¡¡ És un llibre absolutament bell, ple dels principis que voldríem tenir i saber transmetre. I es curiós que ens costi tant reconèixer en el text tot el que dia rere dia considerem fonamental.
A casa va passar algo semblant al que expliques. L'encarregat de llegir o inventar el conte de la nit és el Miquel, i a tots quatre els ha llegit el llibre. Els dos grans, en el seu moment van saber captar mes l'interior del llibre, sobretot la Maria el va disfrutar i entendre amb molta facilitat. En canvi els dos petits, els bessons, han hagut que "viure" el llibre en uns campaments de l'esplai per ser capaços d'entendre tota la magnitud del text. Durant quinze dies el tema central dels campaments va ser el llibre del Petit Príncep, i els monitors van saber crear l'escenari perquè tots els nens anessin entrant en el text i el visquessin per entendre'l.

En el teu cas, tens la enorme sort de que el David et fa de "monitor" i amb la seva enorme sensibilitat i amb la seva enorme capacitat d'absorció aconsegueix que la vostra relació segueixi enriquint-te dia rere dia malgrat la distància física.
Natxo, no voldria que malinterpretessis les meves paraules, no tens una sort total i absoluta, però haver gaudit del David durant dotze anys, tenint en compte totes les coses que bilateralment us heu donat, ha estat una enorme sort, i la vostra relació tant rica, tant intensa, tant plena i amplia... molts pares la voldrien tenir amb els seus fills i no ho aconseguiran mai per molt aprop que visquin un de l'altre. Per això, en aquest sentit et mereixes una felicitació enorme, per haver sigut capaç d'arribar amb el David tant lluny amb tant poc temps.

Un peto molt i molt fort

Natxo Rovira ha dit...

Hola Mònica!! Em fa tant feliç coincidir també en la nostra vivència sobre aquest llibre tan especial, per tot el que representa per mi. Un cop més comprovo quantes coses intenses i autèntiques vivim a casa i desprès no compartim a fora. Perquè tenim aquesta por a parlar obertament de sentiments en públic? perquè tenim tanta por al refús o a que ens facin mal si ho fem? Recordo, estimada Mònica, quan em vas dir que havies après l'important que era dir "t'estimo" i "et necessito". Ara el David ha marxat, i ell m'ha fet obrir el cor i em sento molt més a prop de la gent que estimo, només pel simple fet de ser més explícit amb els meus sentiments, però tanmateix em sap molt greu haver-me'n adonat d'aquesta manera.
Me'n alegro molt d'haver tornat a tenir notícies teves, i me'n alegro de que també compartim "El petit príncep", és molt emotiu i important per mi. Gràcies, Mònica!!

Unknown ha dit...

HOLA HARRY:
CÓMO VA?ESTA SEMANA ME HE ACORDADO ESPECIALMENTE DE TI!HE ESTADO ESQUIANDO Y DESEABA QUE ESTUVIERÁS CONMIGO Y PODER HACERLO JUNTOS!

VEÍA MUCHOS NIÑOS/AS DE TU EDAD CON EL PELO TAN IDEAL COMO LO LLEVÁIS AHORA.CON ESE FLEQUILLO QUE OS TAPA LOS OJOS Y LA MELENA MONAGUILLO-HIPPY.(QUÉ A MI ME ENCANTA,POR CIERTO).ENTONCES,AUTOMÁTICAMENTE VENÍAS A MI CORAZÓN Y HACÍAS QUE ME LATIERA MÁS FUERTE!

UN ABRAZO FUERTE MI ÁNGEL.

Anònim ha dit...

En la conferencia de duelo a la que fuí también pusieron 'El Petit Príncep' de ejemplo, y comentaron algún pasaje. Algo tendrá el libro que yo desconozco, pero iré a la biblioteca a hojearlo.

A todos nos ha pasado que habia dias que teniamos más ganas de leer cuentos y otros que queriamos acabar rápido, es una reacción normal y humana y no has de tener remordimientos, que ibas a pensar en ese momento, y ahora porque lo explicas y tengo curiosidad lo leeré, es un libro del que todo el mundo ha hablado siempre.

Un beso para todos y recuerdos a Anna.

Antonio ha dit...

Hola Natxo, amic meu, estic totalment d'acord amb tu. Jo també feia lo mateix. Cada cop li llegia més ràpid el comte. Vaig tindre la sort que amb ell li agradava molt que cada vegada fos més ràpid, reia i reia sense parar, era brutal, tenia que repetir dos i tres vegades el mateix comte, TOC TOC, i ràpid, ràpid. Ara tinc la mateixa sensació que tu, no he aprofitat bé el temps, el poc temps que he tingut amb ell. Aprofita't ara de l'Anna, jo encara tinc que esperar.

Una abraçada i un comte.
Antonio.

Anònim ha dit...

Aquest escrit el vull compartir amb vosaltres:
Hi ha moments a la vida en els que trobes a faltar tant a algunes persones que voldries treure-les dels teus somnis i braçar-les. Somia el que vulguis somiar, vès on vulguis anar, sigues el que vulguis ser, perquè nomès tens una vida i una oportunitat per fer les coses que vols fer. Tingues la suficient felicitat que et faci dolç, els suficients entrebancs que et facin fort, la suficient tristesa que et faci humà i la suficient esperança que et faci feliç. Posa´t sempre en la pell d´altres persones, si sents que et fa mal, provablement tambè n´hi farà a aquella persona. La majoria de la gent feliç no necessariament té el millor de cada cosa, ells només agafen el millor de les coses que apareixen al llarg del seu camí. La felicitat existeix per aquells que ploren, aquiells que els fa mal, aquells que han buscat, aquells que s´han entreban-cat, perque només ells poden apreciar l´importància de les persones que han tocat les seves vides. La vida comença amb un somriure, segueix amb un petó i acaba amb una llàgrima. Quan tu vas neixer estaves plorant, i tothom del teu voltant estava rient. Viu la teva vida de tal manera que quan moris siguis tu el que rius i els altres els que plorin.
Un peto per en David allà on es i per la seva familia.

Natxo Rovira ha dit...

Anònim, gràcies per compartir aquest escrit. És molt bonic.

Anònim ha dit...

Estimats Natxo i Anna:

Quan torno a llegir i llegir el blog d'en David recordo la meva infantesa amb aquest llibre.

El meu germà és quatre anys més gran que jo i quan feia classes de francès li van posar per deures llegir el llibre, jo era molt curiosa (per no dir xafardera) i m'encantava anar remenant els llibres del meu germà, així doncs, vaig trobar aquest tresor.

No l'entenia gens, però tenia alguna cosa que era com una mena de "imant", què encara que no sabés francès, em passava molta estona mirant el nen, i sobretot a la guineu, no sé perquè, m'inspiraven un sentiment de tendresa i sentia papallones a la panxa, i podria sentir que en el món hi havia algo bo i que jo ho havia de viure, que encara que hi havia gent morint o pobresa, jo era capaç de millorar amb la inspiració d'aquest nen.

Òbviament li demanava al meu germà que m'ho llegís, però com a típic adolescent m'ignorava i s'anava lluny de la meva insistència.

Ara que ja sóc gran torno a pensar que definitivament hi ha coses que poden passar desapercebudes a la nostra vida, però sempre hi ha alguna cosa o algú que ens deixa una empremta inesborrable; això significa per mi "El petit príncep" com "alguna cosa" i en David com "algú" que ha marcat la meva vida.

Vosaltres també em torneu a fer emocionar, de vegades sento que el meu cor està sec, que les meves emocions han desaparegut, a llavors, torno a mirar i recordar en David, torno a mirar i recordar a l'Abel i penso que encara hi ha gent en aquest món per estimar i per donar-li lo millor que tingui dins el meu cor.

Molts petonets a tots quatre

una abraçada

Anònim ha dit...

Dius que a vegades el teu fill et demanava que li llegissis un altre conte abans d'apagar el llum, i em fas sentir identificat. Estàs cansat i el què vols és tenir els nens col·locats i descansar. Però és que fins i tot sent-ne conscient del gran valor que tenen aquests moments, no pots evitar pensar: "tanquem el llum, si us plau". Potser el ritme de vida que portem hi té alguna cosa a veure, però no hauria de ser excusa.

Anònim ha dit...

Siempre desde pequeñita me encantaba estar con vosotros cuando venias a valencia, y ver como jugabais con anita y david, como les dedicabais el tiempo en darles amor, cariño, educación, pero al mismo compartiais el tiempo con ellos de una manera muy muy especial, no tipica relacion de padres con los hijos, y si desde pequeñita me sorprendia ahora de mayor, que soy mas consciente de las cosas y soy consciente del ritmo de vida que llevamos estoy contigo tio que lo verdaderamente importante en la vida y lo que nos hace feliz, y nos deja huella en el corazón cuando nos vamos como david, son esos pequeños momentos que el libro el pequeño principe explica como metáfora, y que david ya desde tan pequeñito era capaz de apreciar..lo mas maravilloso de todo es que cada dia mas amemos mas a david, nos de lecciones cada dia que pasa de lo que es la vida, que nos siga enseñando y dando lecciones a pesar de no estar fisicamente con nosotros..ES MARAVILLOSO Y ESTREMECEDOR AL MISMO TIEMPO..te quiero tio...y pocas veces me atrevo a decir estas 2 palabras que significan algo tan maravilloso y puro..os quiero. iris

Anònim ha dit...

david cada dia que pasa lo sentimos mas cerca todos los que estamos receptivos al amor que desprende aun estando en otro...sitio, pero cerca de nosotros cada dia y para apreciarlo debemos estar receptivos a sentir los mensajes que a su modo nos intenta trnsmitir..DAVID PARA MI SE HA CONVERTIDO DE UN NIÑO PRECIOSO, TREMENDAMENTE INTELIGENTE Y LA PERSONA MAS ESPECIAL QUE HE CONOCIDO CON LOS AÑITOS DE EDAD QUE TIENE, EN UN ANGEL QUE DESPRENDE AMOR...AHORA ES AMOR y debemos hacer un esfuerzo para sentirlo por lo que es..aunque cueste tanto dolor lograrlo

Irenberg ha dit...

Després de rebre un mail de la colla Mossenaire he vingut a espategar a la web del David. Justament el mes de gener d´ aquest any vaig fer un parell d´ anotacions al meu blog en relació al Petit Príncep, jo també compartia la passió per aquest llibre com el David. Bé, per si ho voleu llegir....http://mireneroro.blogspot.com/2008/01/veces-se-me-olvida-que-hace-algun.html
http://mireneroro.blogspot.com/2008/01/tiempo-para-reflexionar.html

Ptons.

Anònim ha dit...

“El principito” fue el primer libro que -siendo niña- me regalaron y tuve en mi biblioteca. No recuerdo en esa época qué sentimientos concretos me provocó (debía ser algo rara porque en el colegio cuando me mandaron leer “El Quijote” en 8º curso tengo que decir que lo leí con gusto y además me encantó y me rei incluso) pero tenía al menos la importancia de ser “el primer libro sólo mío”. Debió impactarme lo suyo porque a pesar de traslados de casa, incluso de ciudad, seguí conservando mi ejemplar de “El principito” de 60 ptas. de las de entonces, y según me fui haciendo adulta le fui encontrando los otros diferentes significados de mimbrada como adulta en la que dentro de sí perduran sus otros estados anteriores de adolescencia y niñez, como pasa con todos nosotros.

¡Un gran abrazo a los cuatro!