20 de març del 2008

La música del blog

Recentment diversos amics se m’han adreçat per si els hi puc fer arribar la música del blog. Crec que la música té un component humanístic que ens ajuda a connectar amb el nostre jo, que ens proporciona plenitud i pau interior i que té un efecte multiplicador sobre els sentiments i les emocions. Fins ara, he anat musicant el blog amb peces que jo trobo molt belles i que em fan simplement sentir, ja sigui felicitat o tristesa.



Aquest comentaris, però, m’han fet revisar algunes peces que em retornen records intensos. La primera és ‘Scarbourough Fair’ de Simon & Garfunkel. Aquesta música em situa directament un divendres de nit, sols per carreteres del Berguedà. Aquest cançó em provocava el dolç regust de la melangia; sí, dolça melangia, perquè em sentia tan feliç, escoltant aquestes notes màgiques i sentint tot l’amor infinit per la meva família, l’Anni al meu costat i el David i l’Anna darrera, tan protegits, tan tranquils, tan units a nosaltres, tan estimats. Enmig de la foscor i la solitud d’aquells boscos, tenia la sensació de que el món s’havia aturat i que aquella felicitat era per sempre més.


Una altra és la peça 'Vois sur ton chemin' de la pel·lícula ‘Les Chosrites’. Fa poc, l’Eugènia em va fer recordar d’una cosa que malauradament havia oblidat: el David estava preparant un concert amb els seus companys de cant coral i estaven assajant una cançó d’aquesta banda sonora. Quan vam veure aquesta pel·lícula vam creure convenient que el David, amb 10 anys, la veiés. Va quedar absolutament fascinat per la història d’aquells nens abandonats que trobaven en l’atenció d’un bon home i en la música compartida, la il·lusió per seguir vivint. Durant molts dies, aquella va ser la banda sonora de casa nostra i ens feia tanta il·lusió que el David pogués cantar aquesta cançó, cançó que finalment no vam poder escoltar-li. I és que com ens va dir la seva mestra, el David tenia la veu d’àngel.


Finalment, una cançó d’en Moustaki, cantant que literalment adorem. Quan el David era un bebè, l’Anni posava cada dia música d’un concert en directe d’en Moustaki i cantava feliç. El David l’escoltava en silenci, i desprès, en sentir els aplaudiments, sempre deia "bravo!". Així que aquell disc va passar a nomenar-se “el disc del bravo”. He escollit una de les cançons que m’agrada més, 'Le temps de vivre', la lletra de la qual ara ha cobrat un sentit molt diferent. Diu: “Podrem somiar la nostra vida; vine, sóc aquí, i només t’espero a tu; tot és possible, tot està permès; escolta les paraules que vibren, sobre els murs del mes de maig, ens diuen la certesa que tot pot canviar algun dia; ens agafarem el temps de viure i de ser lliures, amor meu...”

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Gràcies a la música hem pogut portar tant dolor, i a la vegada alegría i esperança; quan la escoltem és com si milions i milions de puntets mircoscòpics s'ha ajuntessin i es convertessin en la Força Espiritual que necessitem per continuar endavant.
La música en acompanya, i discetament es va introduïnt per la nostra ànima fins que ella mateixa és la vida mateixa.
Us estimo.

kalidoscopi ha dit...

Totes les cançons que has posat acompanyant aquest blog són molt belles, la de Moustaki és molt maca, des de sempre m'ha agradat.
Trobo especialment preciós el poema d'en Miquel Martí Pol, com tu dius, sembla que hagi estat escrit per a ell (i per a tots nosaltres).

Anònim ha dit...

Enduts d'un ritme fàcil i profund
també els nostres compassos voldrien un a un,
volar i somriure.
També la nostra llei
és una gràcia ardent,
ala d'un ordre en moviment,
ràpida, lliure...
Potser la nostra vida sigui un mal
instrument,
però és música, viure!

Marius Torres (1910-1942)

Unknown ha dit...

HOLA HARRY!:
CÓMO VAS?POR AQUÍ YA ESTÁ TODO EN CALMA.HAN PASADO LAS FALLAS Y SEGUIDAMENTE HEMOS TENIDO LAS PASCUAS.ME ACORDÉ ESPECIALMENTE DE TI EN FALLAS,SÉ QUE TE GUSTABAN MUCHO.

QUÉ TAL CON TEO?ESTOY SEGURA QUE YE TE HAS CONVERTIDO EN SU ÁNGEL PROTECTOR!!

TE QUEREMOS MUCHO MI ÁNGEL.

Anònim ha dit...

Realment són cançons i melodies molt boniques i que fan pensar. A mi també em passa que hi ha músiques que quan les escoltes et ve a la memòria sensacions i vivències passades que a vegades teniem oblidades. Sempre ens ve a la ment coses boniques i records que a lo millor teniem oblidats però que en el moment de tornar-les a escoltar ens tornen a la memòria.

La música és un recurs de pau infinit i que no hem de deixar d'escoltar.

Una abraçada ben forta!!

Montse

Anònim ha dit...

Demà serà un altre dia dificil per vosaltres, un altre dia emotiu. Però també serà un dia feliç, un dia en que podrem veure volar i sentir cantar la dolça veu del Cor d'Angels amb els nostres nens i nenes. Quina il.lusió de poder-los escoltar i poder tenir el David un altre cop tant aprop!!

Una abraçada!!


Montse V

Anònim ha dit...

Acabo de passar una estona mirant el blog d'en David...feia dies que no ho feia. Continua essent un plaer, entre el que tu hi poses i també els comentaris de la gent. He trobat maquíssim el de la Emi. Al mateix temps, les fotos d'en David m'han provocat una sotregadeta d'aquelles que em vénen de tant en tant, un graó més en la percepció de la seva no presència, però un graó més també per no desenganxar-lo mai de mi.

Anònim ha dit...

Sóc en Joan Furió, el profe d'informàtica d'en Mario Rovira, avi del David, a qui no vaig tenir l'oportunitat de conèixer però estic assabentat de la seva grandesa com a persona amb només 12 anys. Des d'aquest blog el meu més sentit suport i força per mirar endavant però sense oblidar mai. David, descansa tranquil que molts encara estan per aquí recordant el gran que eres.

Una encaixada ben forta per a tota la família.

Joan Furió Litago

Anònim ha dit...

T'haig de dir que cada vegada que em miro el blog, tinc sensacions i sentiments diferents.
Quina passada de música! m'agrada molt, molt. De fet, totes les que hi poses són molt boniques.
Sempre que estic al blog, tinc la música de fons.
Jo també trobo que la música és important, al menys ho és per a mi. Sempre m'ha ajudat molt i un munt de vegades a estat per a mi una bona amiga i aliada.

En fí Natxo, et vull tornar a donar les gràcies per tot.

Rosa Mari y Santi ha dit...

He llorado escuchando Scarbourough Fair de Simon&Gardfunkel, quizás la mejor versión. He vuelto a los 14 años con Le Temps de Vivre, cuando mi profesora de francés intentaba, a través de Moustaki, Brassens o Brel, que las clases fueran más amenas. Anna también había escuchado conmigo Le métèque. Enfín, que más os puedo decir....
Rosa Mari