21 de maig del 2008

21 DE MAIG

Dins meu sento un soroll molt estrident. Potser passen només uns segons però a mi em sembla molt més temps. Els llums s’encenen. Començo a entendre que estava dormint i que el que sento és el telèfon. Mig adormit, sento a l’Anni respondre ràpid. Els primers monosíl·labs. De sobte, el to de veu es torna angoixant, em desperto de cop i començo a reaccionar. Alguna cosa no va bé. Repasso ràpidament la nostra situació familiar i me'n adono que el David està fora de casa, a Hongria, passant uns dies de colònies. Pregunto aterroritzat que passa. L’Anni intenta calmar-se i quan pot, em respon que el David ha tingut un accident però sembla que està be. No m’ho crec, corro al pis de baix a agafar l’altre telèfon. Sento l’altre costat de la línia a la Mercè, la seva professora, amb to serè, ens demana que estiguem tranquils perquè el David està bé. Li demano mig plorant que em digui la veritat i en to ferm em confirma que me l’està dient. Llavors ens deixa anar la primera sentència: “convindria que vinguéssiu”. Ens demana a mitjanit que anem a l’altra punta d’Europa.
Així comença el pitjor malson de la meva vida.
Pengem el telèfon. Són les 3:30 de la matinada. L’Anni es desploma sobre el llit. Jo no sé que fer, on anar, què pensar, estic completament desesperat. Truquem al meu sogre per explicar-li i demanar que faci les gestions per trobar-nos bitllets d’avió. Llavors, no sabria dir quan de temps va passar, truquen a la porta. Obro i veig clara la situació. Allà davant, amb cares molt series, estan dos companys de l’AMPA i l’Elisabet, alcaldessa de St.Quirze.
- Déu meu! Si esteu aquí és perquè el David està malament, potser s’ha mort.- els dic-
- No, Natxo, tranquil·litzat, el David està bé, només hem vingut per si necessiteu ajuda.
Ens permeten trucar a un dels nens que està allà perquè ens convencem de que tot marxa bé. Parlo amb l’Alba. Les seves respostes no són gens convincents. No sap, no està segura, evasives, monosíl·labs. La cosa no pinta bé. Truquem al RACC que en pocs minuts ja ens té organitzat el viatge, fem la maleta a corre-cuita, sort que hi ha gent a casa que ens ajuda a prendre petites decisions. Truco al Xavi, mig plorant. Li explico i ve a casa. Finalment arriba l’Avi Àlex i marxem cap a l’Aeroport. Afortunadament, l’Anna petita s’ha quedat a dormir a casa dels avis, i s’ho ha estalviat tot.
Jo, que tenia por a volar, de sobte em veig dins d’un avió, presa del pànic, però d’un pànic molt diferent. Apaguem els mòbils i ens desconnectem del món, tot i que ja coneixem que en aquells moments estan operant d’urgències al David d’un cop al cap. El vol fins a Viena són dues hores d’angoixa extrema, inhumana. Ningú no gosa dir res, només anem agafats i intentant no ploriquejar.
Finalment arribem a Viena. Baixem de l’avió, i ràpidament poso en marxa el mòbil. Les mans em tremolen mentre marco el número. Espero resposta enmig d’un pànic atroç. Contesta la Mercè, i em diu que el David ha sortit de quiròfan i que tot ha anat bé. Desprès de pregar i pregar que ens diguin la veritat, al final volem creure que és cert i ploro alleugerit. Tinc moltes ganes d’arribar a Budapest per dir-li al David que ja som amb ell, que estem al seu costat.
Desprès d’una eterna a escala a Viena, al final sortim cap a Budapest. Estem més tranquils, i fins i tot esmorzem a l’avió. Finalment hi arribem. Estem tan a prop que començo a angoixar-me un altre cop. La Mercè ens espera a l’aeroport i només busco a la seva expressió una pista de com van les coses. Està massa seria. Al trajecte en taxi fins a l’Hospital torna el silenci, es fa etern, et taxi no troba el lloc exacte.
Arribem. És un lloc molt antic, molt tranquil. Agafem les coses i entrem. No hi ha cap taulell, cap recepció, només un llarg passadís.
Aquell passadís.
Al final del passadís està la Carme. A mida que ens anem apropant, ja veig a la seva cara que alguna cosa terrible passa.
- "Heu de ser forts. Heu de ser forts..."

Tenia moltes ganes de vomitar tot això. Avui, m’he passat tot el dia amb el cap a Budapest, amb el cap a aquell dia, a reviure-ho tot, amb tot el dolor. Ja està.

45 comentaris:

Anònim ha dit...

Natxo, penso moltes vegades en aquella nit, ... i estic content de que hagis vomitat això... i em sento tan infinitament petit davant del vostre dolor...

Marina ha dit...

Hola Natxo, acá estoy visitándote siempre, y visitando a David... Está muy bien que cuentes lo que tenés ganas de contar, que te expreses y expreses tu dolor del modo que sea... porque de este lado estaremos personas como yo, que intentamos hacer un poquitín más liviana tu carga, acompañando a la distancia y recordando a David, y soñandolo en un lugar sin sufrimientos ni penas... No sé porqué siento esta necesidad de visitar estos angelitos que uds nos dejan conocer así con tanto amor, y digo uds porque visito siempre el blog de Ainhoa, de Dunia, de Victor... aunque a veces pienso que quizás allá donde estén todos ellos se hayan hecho amigos de mi sobrinita, que también partió hace unos años... quizá ese fue el motivo de que yo los encuentre a través de este mundo de los blogs. Un beso fuerte Natxo.

Anònim ha dit...

Un petó ben gran i una abraçada ben forta a tots 4!!

Montse V

Anònim ha dit...

El meu cor està amb vosaltres familia ... endevant, ànim ets molt valent Natxo, t´admiro tant !!!

Daniel ha dit...

Ni que sigui a distància, som aquí per acompanyar-vos i donar-vos ànims.

Una abraçada a tota la família.

Anònim ha dit...

PODEMOS DERRAMAR LÁGRIMAS PORQUE ÉL SE HA IDO,
O PODEMOS SONREIR PORQUE ÉL VIVIÓ;

PODEMOS CERRAR LOS OJOS Y REZAR PARA QUE ÉL VUELVA,
O PODEMOS ABRIRLOS PARA APRECIAR LO QUE ÉL NOS DEJÓ;

NUESTRO CORAZÓN PUEDE ESTAR VACÍO PORQUE NO PODEMOS VERLE,
O PUEDE ESTAR LLENO POR TODO EL AMOR QUE CON ÉL COMPARTIMOS;

PODEMOS VOLVER LA ESPALDA AL MAÑANA Y VIVIR EN EL AYER,
O PODEMOS SER FELICES POR UN MAÑANA DEBIDO AL AYER;

PODEMOS RECORDARLE PENSANDO SÓLO EN QUE ÉL SE HA IDO,
O PODEMOS CONSERVAR SU MEMORIA Y DEJARLE VIVIR;

Podemos llorar, cerrar nuestra mente, sentirnos vacíos y dar la espalda a la vida
O PODEMOS HACER LO QUE A ÉL LE HUBIERA HECHO FELIZ, SONREIR,
ABRIR LOS OJOS, AMAR Y CONTINUAR

UN FUERTE ABRAZO
MJ

Anònim ha dit...

Natxo, sé que la majoria no som capaços ni tant sols d'imaginar el gran dolor que sentiu, especialment aquests dies.
Des de la distància física però, ens sentim molt, molt a prop vostre.

Una renovada i forta abraçada,

Miquel

Anònim ha dit...

Bon dia guapos!

Com esteu? Aquest matí hem pensat molt amb vosaltres. Mentre anava a treballar, tot mirant la muntanya de Montserrat, he sentit la necessitat d’enviar-vos només unes paraules perquè voldria abraçar-vos fort i dir-vos que sou una família molt especial per a nosaltres i la sort que hem tingut de conéixer al David, a l’Anneta i a vosaltres dos.

Penso en el David, somrient, volant sobre un núvol… i li desitjo: David, que siguis molt feliç… gràcies per tot el que ens has donat!

Una abraçada ben forta,

Anònim ha dit...

Estimat Natxo i Annas
L'escrit d'avui és tan absolutament intens i transparent que ens trasllada a tots a aquella nit, a aquell viatge a l'hospital.
No sé si compartir amb tots nosaltres aquestes emocions tan íntimes, aquest patiment tan profund pot ajudar-te, però el que si fa realment en nosaltres és acostar-nos cada cop més a vosaltres i els vostres sentiments.
El David no hi és, i això no podem canviar-ho, no el podem fer tornar d'allà on és ara, no podem esborrar aquella nit, la trucada ni tots els fets que l'envoltan, pero l'únic que sé del cert és que el David és al cel i que allà és feliç perque mentre va estar aqui, entre vosaltres, va ser capaç de regalar tanta felicitat, tants moments maravellosos, tantes emocions .... ; i que el seu record estará sempre entre nosaltres.

Un petó enorme a tots. Us estimo

Anònim ha dit...

Hi ha una gran persona que m'ha dit que semblo una aranya: "tejes y tejes poemas"...

21 de Maig

Estimat David:

Vius dins del meu cor,
perquè el teu somriure
és vida.

Vius dins del meu cor,
perquè la teva música
marca els meus batecs.

Vius dins del meu cor,
perquè la melodía
de la teva alegría
canta sense parar.

Vius dins del meu cor,
perquè ets puresa,
i també enyor.

Vius dins del meu cor,
perquè l'empremta
que m'has deixat
no només és un record.

T'estimo David Rovira Alsina

Anònim ha dit...

Hola Natxo!
no tinc paraules avui... Però puc apropar-me al dolor sentit aquell dia, un dolor que no hi ha paraules que el descriguin. Sembla que visquis el pitjor mal son, mai imaginat... Només vols despertar, vols obrir els ulls i veure que no ha passat res, que tot està bé. Recordo el dia de l'accident, recordo aquell segon, recordo que vaig sentir que tot s'havia acabat. Un segon i encara dic, aquell maleït segon. Recordo les hores que passaren després, sentia que em tornava boja, el meu cap, el meu cor, jo, no entenia què estava passant, no entenia que la meva baldufa ja no estigués físicament. Encara no entenc com hem soreviscut a totes aquelles emocions tan desgarradoes, tan potents d'aleshores. però ho hem fet, estem aquí, i no només estem aquí. Sinò que ho fem amb amor, amb ganes de seguir caminant acompanyats tant de'n David, com de la Dunia. Sento que ells ens han ajudat a no tornar-nos bojos de dolor, que ens han enviat el seu amor per poder continuar obrint els ulls cada matí i fins i tit, de poder regalar algun sonriure.
Pensem molt amb vosaltres aquests dies, dies que fan que es remoguin coses, coses que han de continuar sanant-se. Un petò molt tendre per tota la família i un fins al cel estrellat pel David i per la Dunia. Fins aviat!!
Si les emocios ens acompanyen, tenim pensat anar al Delta, ens encantaria continuar coneixent-nos!!

Anònim ha dit...

He arribat de l’hospital, he sopat alguna cosa i he entrat a l’ordinador per llegir els correus. També he entrat en el blog del David i he llegit l’escrit que ha fet el Natxo.

Només us volia explicar que m’ha vingut al cap la imatge de les roses que teniu al jardí. Penso en les punxes que tenen i que quan les toques fan tan de mal i també penso en les flors que tenen un tacte tan suau quan les acaricies. Quines sensacions tan extremes.

Una vegada més, com el nom de la Fundació ho diu molt bé, us dono la ma per acompanyar-vos en aquests moments. Ja no dic res més.

Us estimem

Anònim ha dit...

Natxo, m'has deixat sense paraules, sóc incapaç de dir-te res per mi mateixa per això utilitzaré aquest poema del Jordi Guardans perquè crec que en el fons serà sempre així per tots nosaltres. Una abraçada, espero que us agradi...

Hi haurà nens a la corona dels pirates
com sempre des que els jocs rondinen
i fan plorar les nenes que jugant amb la filosa
es punxen mentre aprenen a cosir flors blaves.

Però també hi ha nens que miren solitaris
el jardí de flors blaves de l’exili,
i nenes que es vesteixen de corsari
cansades de tanta i tanta lluna.

En el pati de jocs de les escoles
fins i tot hi ha un taüt de fusta blanca
per aquell mort menut que encara juga
a no créixer mai més entre nosaltres.

Criatures amb jocs de tota mena
a les cinc totes són ben llamineres,
i acostant-se al taüt cobert de dolços
els agafen i es fan un fart de pena.

A les set de la tarda de la vida,
quan retornin a casa vora els pares,
entrepans de cristall i melangia
i algun conte de l’hora que els estima.

El Rèquiem blau. Jordi Guardans.(2002)

Anònim ha dit...

Crec que aquests dies, especialment, no ens podem treure del cap al David, ha passat un any, però sembla que fos ahir. Diuen que es viu per sempre mentre hi hagi algú que pensi amb nosaltres i en aquest cas, el David té la sort que siguin molts els que el recorden.

M.Y.L.

Anònim ha dit...

Natxo,

Et vaig dir que em costava molt escriure qualsevol cosa al blog, però aquest últim escrit descrivint aquella nit se m'ha encongir el cor, i recordar des de la trucada que em vas fer llavors tots els sentiments que vaig tenir, no poder dormir pensant en vosaltres i amb en David, pensant que tot allò no podia estar passant. Recordo que vam parlar quan ereu a Viena i que, tal com dius, semblava que la operació havia anat bé, quina alegria per unes hores...Compteu amb nosaltres per qualsevol cosa que necessiteu.

Al Ben Das Maiat.

kalidoscopi ha dit...

Encara tinc present el missatge que vaig rebre al mòbil el 21 de maig de l'any passat:
"El David ha tingut un accident a Hongria. L'han operat d'un coàgul al cap però ja està bé".
Crec que mai oblidaré aquest missatge.

Natxo, et considero molt valent per haver estat capaç de vomitar tot aquest dolor.

Un petó ben fort.

Anònim ha dit...

Estimats Natxo i Anna's,
Una forta abraçada amb molt d'amor.
Andreu i Eva

Anònim ha dit...

És difícil compendre el pànic, el dolor, l´anyorant-se... que es poden sentir en moments tan puntuals de la vida i que et comprometen per sempre més, a no ser que ho pateixis en primera persona.
Era dilluns, i recordo que estava passant visita a Manresa quan em va trucar la meva dona plorant sense consol, i hem va comentar el succés.Hem quedaven dos hores més de consultes i no vaig poder seguir visitant,li ho vaig explicar al meu soci i va seguir ell les visites. Jo, que era a Manresa i no era el meu fill vaig quedar fet "pols",no puc doncs imaginar-me el dolor i el pànic de tenir el vostre fill en aquell estat i tot el que us va succeir en tan poques hores.
Tot aquest any m´ha vingut al cap la paraula ajudar, ajudar, com ajudar?, com amic de la família Rovira i Alsina aquest verb ha estat per nosatres una constant.A vegades no saps si trucar, si convidar, si et faràs pesat o no...
però el nostre gra de sorra ha intentat ser un gra d´ajuda per una família a la que tenim sempre present i estimem de debó.


ALL FOR ONE AND ONE FOR ALL

Antonio ha dit...

¿Porqué hay siempre un pasillo en los momentos más cruciales de la vida?

Un pasillo que significa espera, tal vez la antesala del dolor? tal vez la de la esperanza?

Cuando al final cruzas esa puerta entras en la realidad, una realidad ácida para nosotros, como un ácido que se extiende por nuestro interior quemando inexorablemente todo lo que encuentra a su paso, no lo puedes parar, aunque siempre te quede un hilillo de esperanza.

Y que duro se hace esperar cuando sabes el final de nuestros hijos, pero no sabes el cómo, ni el que pasará después de ese final, ¿qué vida nos deparará a los que nos quedamos aquí sin ellos?

Amigos, os queremos sin límites.

Antonio.

Anònim ha dit...

Bona nit Natxo i Anna,
No hi han paraules per expresar el que es sent en aquests dies, quan la vida a donat el primer tom, el primer any.......no hi han paraules per expressar la intensitat d'aquell dolor......no hi han paraules per expresar el buit tant intens que queda a dins de cada un de nosaltres.....no hi han paraules que ens ajudin a treure la rabia que encara queda despres d'un any sense el fill......no hi han paraules que expresin el dolor de viure sense el fill.......llegir la vostra historia sens dubte em transporta a la meva.....aquells ultims dies, moments, minuts, segons....i......de cop la vida s'atura....ostres em sento molt aprop de vosaltres......molt....!!!i sentint la canço d'en Llach de fons, les llagrimes flueixen sense adonar-te...senzillament flueixen.....senzillament sen va la vida.......i la vida ens converteix en actors protagonistes amb un paper dur d'aprendre, dificil,........
Be Natxo i Anna, estic amb vosaltres per el que necessiteu........no dubteu en trucar si teniu ganes......

Una abraçada

Montse Mas

Anònim ha dit...

Natxo, no se com fer perque el teu dolor no sigui tant gran.
Nomes una abraçada. llegir el teu blog al menys em fa sentir mes aprop vostre.

Anònim ha dit...

No tengo palabras,se me ha encogido el corazon. Se que estoy lejos y que no nos conocemos pero me teneis para lo que necesiteis.David estara orgulloso de vosotro y desde el cielo os estara mandando toda su fuerza y amor.Dicen que algunas veces los abrazos ayudan,yo os mando mi abrazo mas grande. 1B7

Brígida ha dit...

Hola Natxo,
Em dic Brígida, i he connectat amb el vostre bloc a través del bloc de la Dunia.

Perquè les teves paraules em transporten en aquell dia, aquell maleït dia.
També dormia, i també vaig poder experimentar aquella veu angoixant en el meu home, però qui podia imaginar el que havia passat...
De casa nostre a casa els meus pares, 30 minuts d’espera, 30 minuts d’esperança, 30 minuts d’angoixa.
Sense saber el que havia passat, intentant pensar en positiu..., uns dies a l’hospital i tots cap a casa.
I en un moment, en un segons, l’esperança trencada, el temps aturat, un crit estroncat... irrealitat, incredulitat... on és el meu germà, vull veure el meu germà...
Gent, i més gent..., i el teu cap perdut en l’horitzó, incapaç de pensar, incapaç de reaccionar...

La veritat és que no em queden paraules... llegint el teu escrit, retorno aquell dolor tant intens, i puc arribar entendre un xic el vostre dolor..., un dolor que sembla que no s’atura, però que a poc a poc, notarem com els nostres estimats, des del seu nou món, ens ajuden a caminar per aquest camí de pedres que ens toca caminar ara.
Fins que ens transportaran en un camí més planer, un camí on els nostres éssers ens acompanyaran fins a l’eternitat.
Un camí amb molt d’amor, de pau, i tranquil•litat.

Va bé vomitar aquest dolor tant gran que provoca recordar aquell maleït dia.

Mil petons i abraçades, a vosaltres, i a totes les estrelles que brillen amb força a l’horitzó.

Brígida

Anònim ha dit...

Qué horror. Nunca olvidaré el dia 21 de mayo cuando papá me llamó a las 10 de la noche para darme la terrible noticia. No podía creer lo que estaba oyendo.
A pesar de todo, mantuvimos la esperanza hasta el final. Queriamos creer que saldría adelante. No podía irse así, sin más. Pero desgraciadamente no pudo ser. Todavía hoy, después de un año me parece imposible.
Os quiero.

Eva ha dit...

Ànims Natxo i Anna´s!!!
seguiu sent tan valents d´enfrontar i compartir el vostre dolor. No deixeu que us cremi per dins.
No tingueu por. Som aqui pel que necessiteu: per plorar, per riure, per recordar o oblidar, per deixar-vos tranquils quan ens ho necessiteu...
Com us vaig dir un cop, tots aquests records, inclosos els dolents, formen part del vostre tresor: la vida d´en David que heu sabut gaudir segon a segon.
Molts petons i forçes

Eva

Daniel ha dit...

En resposta al comentari del Natxo, us hem deixat una micade poesia en el nostre blog.
Gràcies a vosaltres, jo sento que a través vostre em faig millor persona.
En un comentari anterior vaig escriure que volia anar a concert de divendres, però el meus fills encara són molt petits, i l'hora m'anava fatal. A més, vaig pensar que tot i ser un acte públic, seria molt íntim, i els assistents, persones molt properes a la vostra família, i em feia una mica de recança colar-m'hi.
Per una altra part, a propòsit dels teus records sobre la nit del 21 de maig, és curiós com recordem amb tota precisió cadascun dels petits gestos que hem fet quan perdem una persona estimada. Jo recordo perfectament tot el que vaig fer des que em van trucar de matinada per dir-me que el meu pare "s'havia posat més greu"; puc recordar com anava vestida, el que vaig fer, a qui vaig trucar,... i això que ja fa uns quants anys. Igual em passa amb el matí en què la meva amiga Lídia va decidir deixar-nos. Hi ha alguna cosa que fa que qualsevol gest quotidià se'ns quedi gravat a la memòria, i un detall qualsevol ens fa reviure aquelles hores.
Des del nostre raconet, us acompanyem en aquest passadís que recorreu des de llavors.

Anònim ha dit...

Ens agardaria que cada una de les infinites gotes de pluja que avui ens han acompanyat, mentre feien el seu camí tot queient sobre els prats ja verds, les sentiu SEMPRE prop vostre... com a mostra de la nostra companyia i estimació més sentida.
Una petó.
Jaume , Mòni, Àlex i Arnau

Unknown ha dit...

Hola Natxo!
Només arribar de viatge he obert el blog d'en David i dir-te que no tinc paraules per expressar-te el que m'ha impactat aquest últim escrit.Només dir-te que gràcies per compartir-ho amb tots nosaltres i encoratjar-te a que no deixis de parlar d'en David.
Una abraçada molt gran,

Unknown ha dit...

HOLA HARRY!
TE LLEVO TAN CERCA QUE ERES UNA PARTE DE MI ALMA.SUFRÍ MUCHO CUANDO RECIBÍ LA NOTICIA.UNA SEMANA MUY DURA.SÓLO TÚ SABES LO QUE HUBIERA SIDO CAPAZ DE HACER O DAR POR TI.NO TE OLVIDARÉ JAMÁS!
TE QUIERO MI ÁNGEL.

Antonio ha dit...

Sense paraules amics.
Un any, un dia tot és lo mateix, l'amor per ell es cada cop més gran, està més a prop que mai. Us felicito pels fills que teniu, el David i l'Anneta.

Petons

Antonio

Anònim ha dit...

A tots tres,

Una càlida abraçada.

Mar, David, Kàtia i Toni

Anònim ha dit...

Hola Natxo y Anna !

He podido trasladarme a esos momentos tan terribles del inicio de vuestra pesadilla.
El corazón se me ha encogido.
A pesar de todo el dolor, habéis optado por vivir sin resentimiento y eso os ayuda a tener capacidad para poder dar y recibir afecto.
Una vez más deciros que en muchos momentos me habéis ayudado a anteponer la calidad humana tanto en el trabajo como en lo personal. Gracias.

Un abrazo,

Sílvia Tomàs

Anònim ha dit...

Querido David:
Ha pasado ya un año y sigues estando junto amí.
Te adora la
Yaya.

dolors ha dit...

Petons Natxo, Anna.

He pensat molt molt amb vosaltres i amb la gran familia que tenim a Can Eva. Amb llàgrimes als ulls llegeixo i entenc la angoixa passada. Recordo el buit, el pànic, resumint el terror quan el pediatre de tota la vida amb la por als seus ull em deia que aquell mal de panxona de la Gemma era Cancer. Nomes repetia i repetia que no podia ser , que a nosaltres no, que jo tenia 3 fills i la meva vida eren ells i que no eren 2 eren 3.... i vinga a repetir i repetir aquella frase sense sentit o amb molt sentit. No ho se. Soc mare de 3 fills que son i han sigut meravellosos, que son l,aire que respiro..
Estic amb vosaltres .. i al guaperes del David .. li vull dir: David has vist la princeseta de la Gemma ?, segur que si.Cuida-la i diga-li que la estimo .
Moltes vegades m,imagino al David, el Mikel, la Dunia, el Gerard, el Nathan, ara l,Ariadna i tants altres que deuen estar mirant-nos i donant-nos forces per somriure a la vida. PEtos familia, ànim i ens veiem al Delta. Dolors

Anònim ha dit...

Hola NATXO i famíilia. Em dic Marina sóc de Cadaqués. Fa dies vull posar-me en contacte amb vosaltres. Vos he conegut pel blog de la DÚNIA, i a part el cap de setmana passada vam esta parlant amb la Sandra i en Cris. Ens van explicar que van conéixer-vos, i que sou encantadors.
El meu home es diu Esteve, som els pares d'en Marc, qui ens va deixar el 30 de desembre quan va anar amb la moto que feia una setmana li havíem regalat, contra una farola dins el casc urbà mateix. Portava casc posat i lligat bè. La mateixa rábia, impotència, que debeu tenir vosaltres la tenim ara nosaltres. La Sandra va comentar-me que tenieu una nena l'ANNA, nosaltres també. Es diu SANDRA, té 10 anys fets el gener, em semble que són de la mateixa edad. En MARC en tenia 14. TENIM UN BLOC. Si vols és, marc-mila-noguer.bloc.cat. Peró estem preparant un amb fotos i música. De moment m'ho van arreclar així i per anar passant les llargues estones de tristot, rábia, impoténcia i tot el que has i estem passant tots.
Tenieu un fill molt guapo. QUÈ INJUSTA ÉS LA VIDA!

UN PETÓ BEN FORT I UN FINS EL MÉS ENLLÁ .

MARINA

Anònim ha dit...

Hola natxo i anna, som els pares d,en marc de cadaqués.avui fa 5 mesos que ens va deixar.la ràbia,el dolor, l,impotència,sembla que haig d, embogir,peró igual que vosaltres em queda la sandra una nena que ha fet 10 anys.i ara comença a parlar-ne a plorar algún cop. peró ha cambiat tant,i clar diuen has d estar bé per ella.si ella et veu bé no hi haurá problemes.peró és tant difícil.jo només veig que erem 4 i haurem d apendre a viuretots3.i ara
el buit,el silenci.sembla que has d embogir. UNPETÓ BEN FORT A TOTS 3i un fins més enllá per en DAVID, LA DÚNIA I EN MARC

Anònim ha dit...

Hola Natxo,

Durant tot aquest any m'he sentit a prop de la vostra família, a través d'aquest blog meravellós que teniu. La veritat és que més d'una vegada (des del mateix dia que vas donar la notícia a corredors.cat, de fet) he tingut ganes d'intervenir-hi, de fer-te arribar un missatge, d'oferir-me pel que convingués. Finalment m'he fet enrere no pas per falta de ganes, sinó perquè no he volgut molestar. En aquestes situacions, crec que de vegades passa que la gent, amb la millor de les intencions, acaba aclaparant, atabalant una mica la família. Em sentia ridícul escrivint anònimament, sense que ens coneguéssim abans. Tenint en compte, a més, que teniu un cercle molt ampli d'amistats i gent que us estima molt. Per tant, puc dir que, d'alguna manera, he estat al vostre costat d'una forma íntima, personal, a distància. He llegit tots i cadascun dels posts del blog i hi he plorat, hi he rigut, se m'ha posat la pell de gallina... No sé, hi he viscut un munt de sensacions. Hi he trobat un dolor immens, profund, sincer, però alhora molt serè. Però sobretot hi he trobat lliçons de vida precioses. L'amor que teníeu al David, l'amor que us teniu i que doneu, l'amor que us tenen els vostres amics, familiars i la gent que us visita, l'amor que despreneu... és extraordinari. I alliçonador, sens dubte.

Ha passat un any i, després de la cursa i d'haver llegit el teu darrer text (més escruixidor que mai, més sincer que mai), he decidit escriure't. Per dir-te que t'admiro, que us admiro. Que la vida us ha donat un cop, però que sou persones fantàstiques. Que vau tenir sort de poder compartir aquests 12 anys amb el David. I que, des d'on sigui, deu estar orgullós de tu i de la resta de la família. Jo no puc imaginar-me el que heu passat perquè no tinc fills però crec que heu tingut i teniu una actitud extraordinària davant del que us ha passat. Només a corredors.cat (i m'imagino que als altres ambients on us moveu) heu creat un clima de germanor, de bonhomia, d'amistat, de companyerisme que no es troba fàcilment al nostre món d'avui.

Només 2 vegades he fet curses amb alguna cosa penjada a la samarreta (a part del pitral, és clar). La primera va ser a Pineda, l'any passat. Vaig dur aquell llaç negre i vaig dedicar-vos la cursa (i la marca personal que vaig aconseguir) a vosaltres. La segona va ser a Sant Quirze, l'altre dia. Vaig dur el globus sub40 (amb el naufragi de la major part dels mariners, què hi farem...). Va ser un dia d'emocions a flor de pell, i em va fer il·lusió ser-hi. Certament el meu no ha estat un gran homenatge, però m'he sentit content de posar un ínfim granet de sorra al record del David.

M'agradaria demanar-te, demanar-vos, que no canvieu.

T'ho dic ara, un any després, però t'ho dic amb el cor: si mai puc, podem ajudar-vos, només cal que ho diguis. En tot cas, pots tenir clar que, des de la distància, continuaré sent amb vosaltres.

Una abraçada,

Joan

Jo mateixa ha dit...

Natxo. (I Anni)
Avui has pogut treure tot això.
Avui has donat un altre passet endavant.
Segueix sempre endavant.
Petonets.

L.

Anònim ha dit...

Estimats Anna i Natxo,

No es gens fàcil agafar la ploma en un dia com avui.

Però, amb el risc d’equivocar-me, no puc restar mut, davant el vostre exemple.

Avui fa un any que l’atzar, el destí, o com li vulguem dir, va trucar a la porta de casa vostre i es va endur la vida del vostre David, perquè nomès es això el que es va endur: la seva vida.

Perquè vosaltres, desde l’acceptació de la realitat, heu mantingut amb vida tota la resta de coses que l’envoltaven:

En primer lloc us heu mantingut plens de vida vosaltres mateixos.

Heu mantingut plena de vida i de contingut la memòria del vostre fill, a través del blog, parlant d’ell contínuament, organitzant activitats, etc.

Però no era el meu propòsit recapitular aquest darrer any que tant intensament heu / hem viscut.

Volia simplement agraïr-vos la lliçó vital que m’heu donat.

Quan tant sovint ens enfonsem per petits problemes quotidians, el vostre exemple vital ens encoratja a tirar endavant no importa quines siguin les dificultats.

Heu posat el llistó molt elevat, davant vostre. ¿qui pot manifestar pessimisme?

Amb el vostre exemple ens heu fet descobrir potencials d’energia amagats.

Amb el vostre exemple ens heu fet expressar sentiments que no gosàvem.

Amb el vostre exemple hem viscut un any impressionant (que deixa marca per la força de la pressió).

Ens heu fet viure un any amb intensitat i riquesa, i a més a més probablement a moltes persones.

Es això el que, de tot cor, us volia agrair en un dia com aquest.

Miquel Àngel

Anònim ha dit...

Hola Natxo y Anna,

He podido entrar hoy un ratito en el blog de David y he vuelto a constatar lo identificada que me siento con todos esos sentimientos y emociones tan revueltos y que sin duda en estos últimos días y fechas aún os atormentan más, pero quiero daros un rayito de luz y esperanza y dejaros un mensaje un poquito más optimista, por suerte estas emociones con el tiempo se van llevando de otra manera y las fechas comenzaran a ser fechas señaladas pero no ya tan dolorosas, tenemos la capacidad de aprender a vivir con ello.
Estos días, yo también lo he hecho durante casi dos años, nos machacan los recuerdos de lo tormentoso que fue todo lo que tuvimos que vivir y en el fondo una parte de nuestro dolor es no habernos podido despedir de ellos susurrandoles cuánto los queríamos...pero nosotros sabemos que se han ido cargados de todo nuestro amor hacia ellos y ahí tienes toda esa cantidad de imágenes que así te lo demuestran.
Natxo ha sido y es muy positivo que vomites, como lo has hecho, todas esas imágenes que te atormentan de esos días, forma parte del duelo.
Por lo que nos une quiero que sepaís que pienso mucho en vosotros cuatro y que os llegue mi mensaje de total solidaridad con los momentos tan emotivos que estaís viviendo.

Un abrazo muy fuerte de,

Pere, Mireia y mio

Anònim ha dit...

Hola Natxo, he intentat respectar el silenci de la darrera entrada al blog, la del dia 25 de maig.... pero no aguanto mes
El silenci que acompanya la PRECIOSA fotografia diu tantes coses!!!!!! Crec que m'está dient com sona el buit de la perdua, m'explica el so de l'enyor, crec reconèixer el silenci de l'absencia, ....... potser jo vull buscar mes enllà del que tu vols dir, pero francament has tornat a fer diana en el meu cor.
Ell està tan sumament serè, la seva mirada es tan plàcida... que no puc dir res més que el que ja t´he comentat tants cops. EVIDENTMENT EL DAVID, ALLA ON ÉS, ESTÀ MOLT BÉ.... ESTÀ EN PAU I TRANSMETENT-VOS SEMPRE UN MISSATGE D'ÀNIM, DE PAU I SERENITAT....... no pot ser d'altre manera.

T'estimo moltiiiiiiiissssiiiimmmmmmm i perdo per no respectar el teu silenci,...

Anònim ha dit...

Ja se que aquests dies se t'acumularà la feina, de pensaments, mails i desitjos, però per por a no agobiar-te, no volia deixar de dir-te que penso molt en vosaltres.

I que avui mes que mai, has de pensar que ja has caminat una miqueta del molt dol que queda.
I que es bo, molt bo, que recordis el passadis i les cares i les mirades i els dubtes i el dolor callat i els plors i la ràbia d'aquell dia, fins que t'ho sapigues de memòria i ho passis com una pel.lícula, i a la fi ja no et farà mal. Aquest dia arribarà

Anònim ha dit...

Sigo recordándote constantemente y no sé de qué manera puedo tener ayuda para dejar de sufrir por tu ausencia. Sigues tan presente dentro de mi ser y se me hace muy difícil no poder abrazarte ni prepararte aquellos espaguetis que siempre me pedías.
Siempre estarás conmigo.
Te quiero.

LA IAIA

Anònim ha dit...

Hola Natxo, hola ... hace días que intento visitar vuestro blog en castellano, pero es cierto que tarda...si. Soy Elena y somos de Teruel.
Hoy he podido meterme un poquito y quería deciros que os he visto por el blog de Antonio y Víctor.
Vuestra historia es tan parecida a la nuestra. Pero sin viaje. Con el mismo final, casi la misma edad.....Acabo de leer tu última "vomitada" y no sabes lo cerca que puedo estar de tu dolor, lo que comparto vuestros momentos de intenso dolor.

Te cuento un poco mi historia, y si quieres visitas mi blog y ves algo más y compartimos:
www.alejandromartingea.blogspot.com

Alex se fué con su bici el pasado 1 de junio a jugar con sus amigos y al incorporarse a la carretera , un coche lo arrolló, un golpe en la cabeza y aunque llevaba casco: muerte cerebral. Tenía 13 años. Y fíjate el viaje que estabas narrando, cuando íbais a ver que le había ocurrido, es como si lo contara yo.
A Alex se lo llevaron en Helicóptero a Zaragoza ( con lo que le hubiera gustado ver esas vistas aéreas, pero no en coma...) para realizar una observación de 48 horas, y nosotros en el coche, nos llevaban, como vosotros, en silencio.... Yo enviaba mensajes.... está dormido (nunca dije en coma barbitúrico) a ver estos días..... pero nunca llegué a pensar en la muerte. No para Alex. Un golpe con la bici, casco en su cabeza..... una pesadilla.
Y sí a las 8 de la mañana del día 2 de junio de 2007 , ¡el niño estaba muerto¡
Es por eso que estamos muy muy cerca. Me encanta, ya se lo digo también a Antonio, la posibilidad que tenéis de ir a C'an Eva, hoy me lo ha contado. Si yo estuviera más cerca, es lo que me vendría bien. Seguro.
Voy a intentar mañana volver a meterme en la pag. porque el niño era precioso. Nosotros también tenemos una niña de 9 años. En fín en el blog, hablo y pongo vídeos, y me hace gracia porque tenemos cosas colgadas muy parecidas, El viaje a Eurodisney... y más cositas.
Hablamos si queréis vale?
Un gran abrazo.
Elena Gea, de Teruel.

CHUS ha dit...

Sabeis? Yo no conocía este blog... Ayer entré, me puse a leer todos los comentarios, los abrazos, los sentimientos, el cariño que por aqui fluía.... Me dieron las 7 de la mañana, justamente cuando mis hijos se levantaban para preparse para un nuevo día al IES, donde estaría David...Mi hijo ALbert, cumplió 14 años el día 5 de este mes... y me dijo :mami , David ahora tendría mi edad... Es curioso, porque sin ser "especialmente" amigos, muchas veces me habla de él...
Recuerdo como si fuera hoy el día que supimos que ya no estaba aquí.. ALbert lloraba.. no entendía..
Mamá? porque? con 12 años mamá, porqué? le quedaba mucho por vivir, mucho por compartir... Porqué mamá? No sabía que contestarle.. Qué podría decirle? Si aún hoy no sé el porqué de tantas y tantas cosas...
Aquella semana durante el partido de fútbol, marcó un gol, se sacó la camiseta que llevaba e hizo una señal al cielo, diciendo: para tí David....
Aquel gol fue muy especial para él y para todos sus compañeros , que al final del partido le rindieron un pequeño homenaje...
Aún hoy en día , muchas veces me sorprende cuando me habla de David, por que ya os digo , se conocían del colegio, hablaban, pero no tenían una relación "estrecha"...Siempre que ve a algunos de vosotros, me lo comenta... no sin que en su cara se refleje un rictus de tristeza: Mami he visto a la madre de David.. Mami he visto al padre de David, a su hermana...
y hablamos un ratito sobre él...
Con esto quiero deciros, que sin apenas tener relación... aquellos que habeis compartido con David tantos y tantos momentos con él, le echareis muchísimo en falta... Yo le recuerdo sin haberlo conocido... Y os aseguro que esta noche sin "dormir" ha sido muy y muy especial para mi, leyendo y releyendo tantos comentarios, que destilan tanto cariño, tanto sentimiento, que para mí ha sido una noche totalmente provechosa, por que me ha enriquecido y me ha iluminado el alma el ver, como tantas personas os aprecian y os quieren....Pero es que leyendoos a vosotros , como reflejais vuestro interior, lleno de alegrías y tristezas, de como hablais de vuestro hijo, sois dignos de mi más profunda admiración.
Vuestra fortaleza, vuestra valentía, como emanan vuestros sentimientos de amor e incluso a veces de rabia... por que somos "humanos"....
Muchas gracias, muchas gracias , por que cada párrafo vuestro es una lección de VIDA y AMOR....
Un beso

FadaiEstel